كسپرهاوس

درباره وبلاگ

كسپرهاوس

تعمیر لاستیک درب یخچال

پنج شنبه سیم 1 1403

تعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک درب یخچال امری ضروری و حائز اهمیت است. اگر درب یخچال شما دائماً به دلیل لاستیک درب ضعیف باز می شود، این مقاله برای شما مناسب است. بسیاری از مردم تصور می کنند که اگر لاستیک درب یخچال کار نمی کند، کل درب یخچال باید تعویض شود. در واقعیت، ممکن است فقط لاستیک درب یخچال نیاز به تعویض داشته باشد، اما در بیشتر مواقع صرفاً شستن و تراز مجدد لاستیک درب یخچال برای رفع مشکل کافی است. این مقاله یک راه ساده برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال و اتصال مجدد آن به درب نشان می دهد.

آیا متوجه شده‌اید که یخچالتان بیشتر از حد معمول کار می‌کند یا مثل همیشه سرد نیست؟ یکی از رایج ترین ایرادات از مهر و موم لاستیکی (واشر) آسیب دیده در اطراف بیرون درب یخچال شما است. تعویض لاستیک درب یخچال یکی از ساده ترین انواع تعمیرات یخچال است و می توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. با خواندن این مقاله، مجموعه کسپرهاوس به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که برای تعویض واشر قدیمی و نصب واشر جدید بدانید، به شما آموزش می دهد.

نکات لاستیک درب یخچال

  • لبه لاستیک درب یخچال را بلند کرده و پیچ های نگهدارنده فلزی را باز کنید.
  • لاستیک درب یخچال را به سمت بالا بکشید و از درب یخچال دور کنید تا آن را جدا کنید.
  • یک لاستیک درب جدید از سازنده یخچال خود بخرید که با شماره مدل شما مطابقت داشته باشد. واشر جدید را به شیار درب فشار داده و آن را دوباره به سمت پایین پیچ کنید.
  • برای دریافت پشتیبانی و اعلام خرابی یخچال فریزر یا درخواست تعمیر لاستیک درب یخچال خود کلیک کنید.زمان تعمیر لاستیک درب یخچال
  • سعی کنید ترک های جزئی یک واشر قدیمی را با درزگیر سیلیکونی برطرف کنید. یک مهره از درزگیر سیلیکونی را در امتداد لبه ترک بمالید. درب یخچال را به آرامی ببندید و بگذارید یک شب بسته بماند. صبح دوباره مهر و موم درب را بررسی کنید تا ببینید آیا درزگیر شکاف را پر کرده است یا خیر.
  • درزگیر سیلیکونی فقط برای رفع ترک های جزئی کار می کند و راه حل دائمی نیست. ترک ها و شکاف های بیشتری در نهایت در مهر و موم درب ایجاد می شود، بنابراین باید آن را تعویض کنید.تعویض لاستیک درب یخچالتعویض لاستیک درب یخچال

قسمت های پیچ خورده واشر را در آب گرم خیس کنید. یک کاسه آب را در مایکروویو گرم کنید تا گرم باشد اما داغ نباشد. قسمت تاب خورده درزگیر درب را به آرامی در آب فرو کنید و بگذارید چند دقیقه زیر آب بماند. سپس، واشر را با انگشتان خود به شکل مناسب فرم دهید تا لاستیک صاف شود. قبل از نصب واشر آن را کاملاً خشک کنید.

گرم کردن واشر آن را انعطاف پذیرتر می کند، بنابراین تغییر شکل آن آسان تر است.

تعویض مهر و موم برای درب یخچال

1. لبه مهر و موم درب را بلند کنید تا نگهدارنده فلزی را بررسی کنید. برای صرفه جویی در مصرف انرژی در حین کار، یخچال خود را از برق بکشید، سپس درب یخچال را باز کرده و لبه داخلی واشر را بگیرید. واشر را به عقب بکشید تا ببینید آیا یک نگهدارنده فلزی وجود دارد، که یک قطعه صاف است که به درب یخچال پیچ شده است. اگر یک نگهدارنده با پیچ وجود دارد، یک پیچ گوشتی سر آماده کنید. اگر یک نگهدارنده فلزی وجود نداشته باشد، واشر به راحتی از درب یخچال شما جدا می شود.

2. پیچ های نگهدارنده فلزی را بدون جدا کردن آن ها باز کنید. لبه های مهر و موم را بلند کنید تا پیچ های زیر آن را پیدا کنید. پیچ ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کمی باز شوند. فقط مطمئن شوید که پیچ ها را به طور کامل خارج نکنید تا آنها را گم نکنید. پیچ ها واشر را بین یک آستر درب پلاستیکی و درب واقعی یخچال محکم می کنند.

3. واشر را از درب بیرون بکشید. هنگامی که همه پیچ ها شل شدند، مهر و موم درب را از یکی از گوشه ها نگه دارید. گوشه را به سمت بالا بکشید و از درب یخچال دور کنید تا به راحتی از پشت قسمت پلاستیکی بیرون بیاید. فقط مراقب باشید که خیلی فشار وارد نکنید.

اگر مهر و موم به درب یخچال چسبیده است، یک چاقو را زیر آن بکشید تا به شل شدن آن کمک کند.

4. واشر جدید را داخل شیار درب یخچال خود فشار دهید. یکی از گوشه های واشر را در بالای درب یخچال قرار دهید. اگر یخچال شما یک نگهدارنده فلزی دارد، لبه واشر جدید را پشت نگهدارنده فشار دهید. در غیر این صورت، از انگشت شست خود برای فشار دادن واشر به داخل شیار فرورفته در اطراف محیط درب یخچال استفاده کنید.

اشکالی ندارد اگر واشر فوراً صاف نباشد زیرا می توانید تغییرات جزئی را برای رفع هرگونه تاب انجام دهید.

5. یک مهر و موم سرسخت را با یک پیچ گوشتی به پشت قسمت پلاستیکی فشار دهید. اگر لبه در شیار اطراف درب یخچال شما نمی لغزد، آن را با یک پیچ گوشتی سر صاف فشار دهید. انتهای پیچ گوشتی را بین در و آستر بلغزانید. قبل از بیرون آوردن پیچ گوشتی، واشر را با دست دیگر خود پایین نگه دارید تا مهر و موم با آن بیرون نیاید.

بعد از اینکه پیچ گوشتی را در پشت قسمت پلاستیکی قرار دادید، آن را کمی به جلو بچرخانید تا به واشر کمک کند تا داخل آن بلغزد.

6.اگر یخچال شما نگهدارنده فلزی دارد، آن را دوباره به داخل پیچ کنید. پیچ‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا آن‌ها را سفت کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید. پبچ های اطراف درب یخچال خود را محکم کنید.

از فشار دادن یا سفت کردن بیش از حد پیچ ها خودداری کنید تا آسیبی به پیچ ها وارد نشود و پیچ ها هرز نشوند.

7. پودر بچه یا تالک را در اطراف درزگیر بریزید. کمی از پودر را در دست خود تکان دهید و آن را به اطراف و گوشه های واشر جدید بمالید. پودر به کاهش اصطکاک کمک می کند و از پیچ خوردن درزگیر در هنگام باز و بسته شدن در جلوگیری می کند.

8. وازلین به درب یخچال کمک می‌کند وقتی درب را باز و بسته می‌کنید روی یخچال شما بلغزد تا پیچ و تاب نخورد.

9. درب یخچال خود را باز و بسته کنید تا شکاف در آب بندی آن را بررسی کنید. به آرامی یخچال خود را ببندید و واشر را برای هر گونه تاب برداشتن بررسی کنید. انگشت خود را دور لبه درب یخچال بچرخانید تا مطمئن شوید که درزگیر روی یخچال شما قرار دارد.

اگر متوجه پیچ و تاب هایی در واشر شدید، سعی کنید لاستیک را با سشوار روی حرارت ملایم گرم کنید تا بهتر با یخچال شما سازگار شود.

کلام آخر

در حالت کلی لاستیک درب یخچال جزئی حیاتی به حساب می آید و تعمیر لاستیک درب یخچال ضروری است. میتوانید برای اطلاع و آشنایی با بخش های مختلف یخچال فریزر به مقاله آشنایی با اجزای مختلف یخچال فریزر مراجعه کنید.

همچنین اگر به دنبال خرید یخچال های صنعتی از جمله چیلر هستید میتوانید مقاله تفاوت چیلر و یخچال را مطالعه کنید.

 اگر هرگونه ایرادی در قسمت درب یخچال و اجزای دیگر پیدا کردید، برای تعمیر لاستیک درب یخچال و اجزای دیگر آن سریعا اقدام کنید.



(0) نظر
X